perjantai 26. heinäkuuta 2013

Pitsiä ja peplumia

Tämän äidin vaatekaapista löytyy vain kulahtaneita ja iänkaikenvanhoja vaatteita. En erityisemmin pidä itselle shoppailemisesta ja ahtautumisesta helteellä hikiseen sovituskoppiin tuskailemaan. Vaatteet harvemmin toimivat minulla niin kuin toivoisin. Ne myös ovat väärän värisiä tai väärän kokoisia tai niissä on jotain muuta kummallista, josta en pidä.
Sattumalta löysin alesta kivan hameen, jollaista olin suunnitellut omepelvani itselleni. Nyt sainkin sen suoraan kaupan hyllystä. Sopivaa yläosaa minun mix and match -kaapista ei (tietenkään) löytynyt, joten ompelupuuhiin. Nopsasti Ek:n kautta hakemaan sopivaa materiaalia ja hommiin. No mikäänhän ei mennyt niin kuin suunnittelin, mutta ihan pidettävä paita siitä kuitenkin tuli. Allt om Handarbeten kaavat tuntuvat olevan reiluja ja säkkimäisiä. Kaventelin paitaa loppujen lopuksi reilusti. Olin kyllä mittaavinani kaavan minulle sopivaksi, mutta ompeluvaiheessa se kummasti kasvatti leveyttä...

Tässä siis paita takaa. Takaosan kaava pätkäisty tuosta vyötärön kohdilta poikki ja yläosa ommeltu joustopitsistä. Keskellä vyötärön alapuolella kaistale piilottamassa jenkkakahvoja.

Trikoo: kirppikseltä, joustopitsi Eurokangas
Kaava: Allt om Handarbete 8/2013  muokattuna 

Edestä tää paita ei oikein toimi. Huomatkaa, kuinka onnistuin heti menomatkalla (reissuun) tiputtamaan ravintolassa ruokaa päälleni. Muistinkin sen jälkeen, miksi valkoiset vaatteet ei oikein sovi minulle!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti